måndag 2 mars 2009

"Detta blir min död"


Nej, nej lugn det är bara fortfarande Peter Le Mark som förföljer mej i sina texter. Alltså inget allvarligare än så, å andra sidan är det alvarliga texter det handlar om. Om ni nu inte förstod det så rekommenderar jag dem allihopa och särskilt Albumet "Det som håller oss vid liv."
Nja nu skall vi inte hålla på så här och dravla elände men måste ändå få klippa in ett citat ur en artikel idag
"-Att man ifrågasätter offret istället för förövaren är vanligt enligt sociologen Carin Holmberg, författare till boken ”Varför går hon?”, med intervjuer av misshandlade kvinnor"
I Aftonbladet tar hon upp ett mycket viktigt ämne tycker jag.
"-...alt detta gjorde han och ändå gick jag inte" är ju berömda ord av Märta Tikkanen i Århundrades kärleksaga. Jag tror nästan det var Märta som på sin tid öppnade ögonen för fenomenet, de där kvinnorna som stannar!
Nå nu så rafsar vi ihop oss och kliver vidare på den skrangliga bryggan.
Som avslutning "-Vi överlevde vintern"

Inga kommentarer: