lördag 7 mars 2009

Min säng

Tänk vad vi tillbringar mycket av vår tid på rygg sovande. Det lär ju faktiskt enligt statistiken vara den största delen av vårt liv vi tillbringar i sängen. Jag undar ju över den saken men trots det håller jag med om att jag nog befinner mej sovande en stor del av mitt vakna liv.
Jag har nog hört att man kan göra en massa annat i sängen men det har jag glömt vad det var...
Att ha en bra plats för sin vila lär vara viktigt, säger de som vet. Nu har jag i min pågående sanering av huvudkontoret också bestämt mej för att bereda en egen plats som bara är min, då jag lägger mej för vila.
Ja gott folk platsen för min aska är redan klar, den plats jag berättar om nu, skall dock enbart vara så länge jag lever.
Vilken tillfredställelse att kunna göra den som man vill, äntligen! Efter alla dessa 52 jäkla åren har jag kunnat skapa den plats jag vill ha. Risken är haha stor att jag ju aldrig mer stiger upp utan blir som den bordellmadam Fifi i Venedig som helt enkelt stannade i sin säng hela dagarna, tog emot sina vänner i sin säng.
Mina sängar har hittils varit förvaringsplatser, o ibland missbrukade sådana. Nu har också mina egna dynvar " mamma är bäst" fått sin plats.
Nå nu har jag gjort en säng där jag ser solen stiga upp och jag ser den gå ner. Jag kan se de vidunder till farkoster som väljer den inre farleden, jag kan se stormarna och fåglarna , jag kan se allt, jaja bästa läsare de som vill kan ju också se mej , hela delikata mej i min lekamen om de vill, men det ger jag högaktningsfullt fan i.
Titta den som så vill har varit och förblir mitt motto.

Inga kommentarer: