onsdag 4 mars 2009

När propparna går.


Plötsligt blir det tyst, så där overkligt stilla. Det tar en stund innan man egentligen förstår vad som hände, ibland går det så länge att man tom hinner gå o sätta på nåt, då först märker man att nåt e galet. Efter att man studerat konstruktionen av det som inte fungerar en stund inser man kanske i bästa fall att det är någon propp som gått. När man väl kommit på det då gäller dett att hitta skåpet. Trots att det nog suttit på samma stället de senaste 40 åren är det varje gång som en överraskning att öppna det hemliga skåpet. Nu börjar det verkligt intressanta, där inne ser det ut som en karneval i rio tycker jag. Just i det här tillfället önskar jag att det låg en ganska snygg lite trevlig elektriker i min soffa som hurtigt skuttade till min hjälp. Hah det händer ju inte, alltså e det bara att med risk för sitt liv börja experimentera. Följdaktligen är just den proppen av just den styrkan jag behöver helt osynlig i mitt elskåp, den finns nog kanske i affären 20 km bort som dessutom har stängt sedan i höstas. Söta snälla Fortum, kom en sväng hit till min stuga och byt ut mitt skåpelände bums. Jag vill ha den lådan där man bara drar upp en vipp, den som just då är i nerläget.
( Tack till en son som gjorde jobbet sist *L*)
Nå undertiden beundrar jag en vacker träbit som INTE blev till värme. Undrar om det är en han...

Inga kommentarer: