lördag 28 februari 2009

Väntan

Där står han så stolt, så fast och vacker. Han är ståtlig och står rak och sin väntan på att vattnet skall låta honom flyta fritt igen.
Herr Bojen och jag hade ett kort samtal i dag i solskenet, han beklagade sig över att lite snö ännu satt fast på hans östra sida, jag svarade med att även jag hade en del skit som satt fast både här å där han var förstående och menade att det lossnar snart.
Herr Boj kunde dessutom upplysa mej om att det brukar vara så här innan det som e roligt börjar.
Jag lämnade honom och rejsade runt med Bullbilen och det var en mycket fin dag någon bjöd på. Det verkar som om någon ser till att det blir lättare att andas mellan verserna, suck e det bara för att förbereda en på nästa omgång?
Jag längtar efter fritt vatten nu, vågor, vågskvalp och till och med svall.
Idag värmde solen mej!

Inga kommentarer: