söndag 3 februari 2008

50 årig kvinna...

Läste igår hur en 50 årig kvinna blev våldtagen i centrala Göteborg. Händelsen i sig är varken unik eller trevlig men det var lätt att dra på smilbanden vid den läsningen.
Enligt notisen skall en 50 årig kvinna ha hittats med byxorna nere i en gränd i stan. När hon hittades låg hon och ropade och visslade och enl henne hade hon blivit överfallen. Jag såg omedelbart synen framför mig av hur hon salig av situationen bara låg kvar och visslade stråfar ur "främling", och stilla påkallade av allmän uppmärksamhet.
Kommer osökt på hur man i för många år sedan i grannskapet där jag bodde varnade för en okänd man som överföll kvinnor som var ute om kvällarna. Min galna svägerska som hörde detta utbrast blixtsnabbt " -Aj fan då har jag varit och gått i fel område, när sade du att han brukar slå till" Tjohej så var det med det!

Inga kommentarer: