lördag 9 februari 2008

Jag såg skuggan!



Jag såg skuggan av mej själv! Jippiii. Idag var det sol redan tidigt och morgonen var magisk. Solen ramlade ner mellan trädtopparna och man var tvungen att riktigt fundera på hela väderfenomenet. Skogsrusning blev det förljdaktligen, grisen fick glädjefnatt och kastade sin lilla feta kropp sidledes rakt in i fjolårets ormbuskhögar, hade han inte gjort det två gånger då hade jag undrat om jag inte sett fel.
Eftersom det nu är dax att deffinitivt sluta röka blev detta nu ytterligare en rökfri zon Skogen alltså. Är nerlusad med all möjlig litteratur, om knep tips och förnuftiga argument ang detta helvetes rökande. Jag tar all info denna gång i tur och ordning, och för en gångs skull har jag bestämt mej...att åtminstone läsa genom rubbet. Tidigare har jag snyggt samlat på allt möjligt liknande med gömt dem en efter en tills de hamnade i brasan.
Nu traskar jag alltså omkring och skapar rökfria zoner...jag startar med det enklaste, sovrummet, badkaret, toaletten....bilens baklucka, på taket. Suck vilken idiot man e. Eftersom sovrummet är rökfritt hamnar jag där ofta...till en följd av att man gör det man skall där istället, mao sover. Det fick till följd att jag igår missade den gaskramande lets Dance trillern.
Nu skall jag läsa kapittel 4 i den förnuftiga lektyren någon har skickat åt mej, gnöööl!

Inga kommentarer: