lördag 5 januari 2008

Going Crazy

I telefonen: "mamma jag ville bara ringa o säga att du e verkligen den bästa mamma man kan ha"
-jaha, o vad du e söt ungen min. -" jo jag bara tänkte på det o ville säga det", - jaha, det var ju bra....hur mycket behöver du?
I stan: "mamma kom jag skall visa dej nåt", -jo ok men va e det? "Kolla den här skulle du passa i, du ser så modern ut i den, och uuung" . Jaha!!! ( det betyder, den här vill jag att du skall köpa åt mej så jag kan låna den på obestämd tid) "mamma, titta på de här" -Jaha ...det betyder...gå direkt o betala dem för jag kan inte vara utan dem! "-mamma, jag kan betala själv" - Det betyder alldeles korrekt att ungen pröjsar själv men två timmar senare är helt pank och inte kan handla ett par bindor....( vilket som bekant kan vara en nödvändighet och vilken mamma säger DÅ NEJ!) Maaaamma du e verkligen den allra gulligaste av alla mammor! DET BETYDER...att: Det stackars barnet inte har någon annan mamma, brukar i regel vara en sanning, och att den mamman just nu råkar ha fått ett jävla stort oberäknat hål i plånboken igen!
Tjolahoppfaderej, det handlar bara om mammanmej!

Inga kommentarer: