tisdag 1 januari 2008

2008



Orginell rubrik för detta års första dag. jag måste träna i att skriva ut det, tänka, få huvudet att förstå att man skriver två noll noll åtta! Man skall ju i regel sammanfatta året som gick, det brukar somliga göra, medier tv och andra djupsinnigare personer. Jag försökte igår, men det ledde till en del huvudvärk. Jäklar viket råddigt år. Kikar man i sin egen backspegel är det svårt att göra en resume, den kommer nog att vara lättare och mer rättvis att göra om något år. Överraskningarna har varit många under året 2007, en del mindre angenäma och en del bra. Tidigare älskade jag överraskningar, men har mer och mer sällat mej till skaran som fasar för dem. Så jag betackar mej för dem i år, jag skall försöka ta det lugnt, och skulle de komma skall de inte få beröra mej. Enkelt!
I går köpte jag en av aftontidningarna, trodde i min enfald att där skulle finnas , som det brukar, en sammanfatting över året som gick, nehepp så jag bedrog mej. Journalisterna blir förmodligen alltmer inskränkta i sitt skrivande, den stora rubriken handlade om Tommy Nilsson och hans munhuggeri utanför en krog. Primitiv, tråkig läsning och framför allt ingen nyhet att tala om. Vem vill veta. Visserligen hittade jag en matnyttig artickel som antagligen skrevs för 10 år sedan om hur man förbättrar sitt sexliv, tjohoppsan, men de inslagen finns ju i absolut varje blaska av idag. Jag undrar igen stilla, e det jag som tänker fel eller e världen så liten och inskränkt. Återgår till Hufvudstadsbladets nättidning, journalistiken verkar fortfarande vara ett yrke i Finland som håller en standard av proffessionell karaktär.
Det snöar äntligen, hela naturen bytte ljus i natt, i kapp med raketer och skällande hundar blev marken vit. Lilla grisen som nu heter August går som en jordfräs fram i backen och gör intressanta spår efter sig, han verkar uppskatta det vita luddet, så vi tar nog en långtur ut i skogen idag och luktar på 2008.

Inga kommentarer: