fredag 4 januari 2008

Jag såg den.

Igår såg jag den. Råkade vara ute när jag såg någonting märkligt ovanför mej. Jag ropade till min dotter, och bad henne titta och kontrollera så jag inte såg fel. Vi stod båda en stund och betraktade ljuset där långt uppe på himlen. Solen kom alltså fram igår en kort stund, det var första gången sedan nov, vad jag kommer ihåg. Ett tag trodde jag att den hade förflyttat sig till något annat system, men fick då o då rapporter från andra delar av världen där man påstod sig veta att den var kvar. Helt klart är att den av någon anledning valt att inte kika ner på oss under en lång tid, men eftersom den igår visade att den kunde, så tror jag den kommer att komma tillbaka. Hoppet är återigen det sista som överger oss alltså, full fart på förhoppningarna för det här nya året. Jag vill ha mera SOL!

Inga kommentarer: