onsdag 14 november 2007

Jag försöker vara snäll

Mycket märklig känsla har nästan överrumplat mej. Jag längtar efter Julen och har nästan lust att börja julpynta! Jag förstår det inte ens själv. Jag brukar avsky julen och den har så många år gett mej olika fasansfulla känslor. Bla av stress och dåligt samvete. Nu kan jag plötsligt betrakta olika julpynt och glitter i affärer och tänka att de var väl fint, tom köpa några. De senaste åren har jag galopperat förbi julpyntstånden med ett fnys och enbart motvilligt ryckt åt mej någon ful tomte som jag sen gömt bakom någon kruka för sakens skull. Nu skall jag faktiskt börja titta efter ett vitt linne eller sy ett, jag tror bestämt att jag vill vara Lucia i år!
LUGN du läsare jag skoja bara, jag skall bara baka lite lussebullar sen.
Men det är långt dit ännu, nu skall fortsätta mitt "arbete" så länge med att rota och läsa gamla brev och papper och skriva. Det känns bra att äntligen få ro att göra det igen efter den radikala renoveringen som skett runtomkring mej den senaste tiden.
Jag försöker ju vara så snäll jag kan, för jag skulle gärna vilja att Julgubben kommer till mej i år....tror jag!

Inga kommentarer: