söndag 11 november 2007

Det är ditt fel Magnus

Jag älskar att läsa en människas tankar rakt av och utan krusiduller. Det anser jag att Magnus Uggla gör. Jag hörde om hans beklagande i tv soffan för någon månad sedan över att hans dotter som tyckte det var pinsamt att ha pappan som kompis på Facebook,.
Haha då slog det mej, det där har jag hört talas om och visst, alla ungarna fanns ju där! Så ja, nu e jag också där, och plötsligt känner jag mej med i matchen igen. Där finns alla underbara svägror, ungar, och vänner. Så enkelt att ha kontakt till de där vännerna man så länge tänkt på men inte fått tid till att ringa eller skriva till lixom. Jag hittade ju tom min lilla baby som jag tog, hand om 1975-76 i Farnkfurt am Main. Han och hela min gamla familj bodde i Toronto! En evighet sedan. Nu är han tre barns far! Och jag... e lika ung och vacker som förr.
-(Jäklar Finnarna ligger back i ishockeyn...men den diskussionen tar jag senare. Känner mej nuförtiden klart blå-gul-vit, finlandssvensk mao.)-
Men Magnus ja, hans blogg, fick mej faktiskt att köra en själv. Och hans inlägg imorsse bla gav mej yttermera rynkor kring munnen. (( uppåt sådana))
rekommenderar ett besök där : Magnus Ugglas blogg.

Inga kommentarer: