söndag 11 november 2007

har jag ändå lärt mej något?

Minus massor av grader ute, fälten och åkrarna är vita så långt jag ser. Jag har en otroligt vacker utsikt.
Jag skall åka till Ikea idag. För några år sedan framkallade ett besök till detta ställe en hel del traumor i mitt huvud, inte bara där förrästen. Hela min kropp gick i strejk, rörelseförmågan minskade radikalt inför tanken att slå sig runt på ett Ikea varuhus. Jag brukade mobilisera en försvarteknik ala Alkhaidas för att förmå mej att medverka i ett besök, jag klarade endast någon halvtimme tidigare innan alla utslagen slog i taket i min geigermätare, och jag blev ett rusande vrålande monster som bara ville ut och hem. Ofta hann jag idiotförklara de flesta besökarna och personal, både i tanken och verbalt innan jag äntligen satt i min bil på väg bort.
Men döm om min förvåning om jag redan på morgonen inte glatt, men dock rätt avslappnat kan ägna mej åt att tänka på att jag skall till Ikea. Jag måste väl ha blivit lite klokare...eller vant mej...eller så har jag resignerat!

Inga kommentarer: