torsdag 22 november 2007

Fredag!


Jag har blivit beroende igen, av Rix morgonzoo!
För några år sedan då jag började jobba vid sju tiden p morgonen satt jag i konstanta morgonköer i bilen runt Stockholm, det var alltså innan man var tvungen att betala för detta vidriga nöje. Då hade jag alltid Titti Roger och Gert som sällskap och jag fick kötiderna att gå med fin underhållning. Nu har jag lyckats ratta in samma kanal men här i Småland. Mornarna här kring vidderna är magiska och det är fortfarande ett rent nöje att knäppa igång radion kl 07.00 piip. Morsse satt hela sällskapet förutom Roger i morgonbastu i studion. Det är gott att kunna få dra upp smilbanden redan arla morgonstund.
Måste i ärlighetens namn våga ändra på ytterligare en punkt av mina tidigare tyckanden. Jag som alltid längtat mej sjuk efter en bastu är nu åtminstone tillfälligt botad från det. Jag går in i ett magiskt bubbelskumbad-spa i stället och vete katten vilken njutning är större. Antar att det har med årstiden att göra! En annan njutning för dagen är att kunna traska runt på varma golv, vilken lyx. jag har under de senaste åren burit allt det tjockaste och lurvigaste och varmaste om fötterna men idag kan jag trippa runt och låta tårna fara helt fritt på varma ytor. ljuuvligt.
Tänder ett ljus och njuter av mitt kaffe.

Inga kommentarer: