fredag 19 februari 2010

Momentalt lågtryck


Kom hit så blir du garanterat INTE varm. Någon fullfjädrad verklighetsfrånvarande idiot skrev visst i min blogg för några dagar sedan.
I detta kylskåp råder en fullkomlig krigsvinter.
Anfallet österifrån är furiöst. Fighten står för tillfället mot de nordöstra styrkorna som invaderar med ca 20m/s. De sliter och drar och försöker intaga fortet som tillsvidare står med försvarstyrkorna redo.
På insidan murarna förbereder man sig så gott det går, när de marockanska metoderna inte mera räcker, har man tagit till Gaffatejp.

Jesustejpen ack vad skulle ett försvar vara utan den silverfärgade riddaren.
I ett tillfälligt stillestånd av anfallet drog försvars styrkor söderut för att skaffa uppvärmnings förstärkning, med risk för livet från anfall uppifrån där bombardemanget för tillfället är massivt. ( Snö och is från tall och granar fullkomligen driver ner)
Obs Jesustejpen förhindrar snöanfall underifrån också!




Skulle någon form av "strittskitu" infinna sig kan man förbereda sig på att skita någon annanstans, rutten till avträdes galeriet är effektivt avbruten, och förberedelse styrkorna kan inte hålla den flyktvägen öppen, under nuvarande anfall.
Charmen med ett palats i den yttre? finländska skärgården har falnat betydligt. För tillfället är annonsen "Bytes mot vad som helst aktuell"
(En dammig tråkig ful fyrkantig etta med dass o dusch på gården i Sörnäs ter sig som ett paradis under nuvarande omständigheter.) Det går bra med en brödrost också eller en gammal ficklampa...
Kunde notera att även "min" skuta Nordlandia drog sig till "nöd" rutten längs Porkkala kusten för att lägga sin stäv mot Tallin den vägen. Samtliga avgångar är också iställda fram till måndag meddelar man i radion. Läs gärna bloggen om den gamla fina damen.
Storm, snö is och kyla har nu blivit substantiv jag ogillar, vill ha värme sol, sommar stilla vatten i viken.
Flugan jag noterade i fönstret för några dagar sedan har också försvunnit. Jag gladde mej åt att småkrypen kanske vågade berätta att det blir någotslags vår någongång under min livstid....
Kanske skulle någon expert på skalförsedda kryp våga sig till udden....återstår att se. Just nu sover allt.
I någotslags mental frysbox tvingar jag mej betrakta bilden av denna varma vår kväll på udden.
Den blir min morot, mitt fokus medan jag fortsätter striden mot isfrontens ostnordliga anfall.

För dem som inte känner mig : Läs detta med humor.
MediHeli eller sjöbevakningens glada herrar behöver INTE alarmeras.
Värmer mina frusna händer i brasan och fortsätter skriva, (historien om Signe kan snart levereras till förläggaren.)

2 kommentarer:

Per Westberg sa...

Nu blev jag varm.

Lotta.q sa...

Läsa dig på söndagsmorgonen är bättre än D.N Jag som gnäller om en öm häck. kram