lördag 4 april 2009

Magi


Den här lilla kannan stod på en hylla i mitt hus, nej jag vet inte varifrån den kommer, inte till vad den är menad för. Jag skulle just rafsa ner allt för att kasta, vilket jag koncekvent nu gör med saker som inte har en funktion, men jag hejdade mej. Den såg ju ut som om man borde polera den lite och den verkade lite magisk, Alladin lampa, men det e ju en kanna!
Nå jag blängde på den ett tag och forsatte mitt målande, tom trappan ut blev prydd av mystiska vita fotsteg, mina egna...Ingen hade satt upp en lapp, "nymålat gå inte här"!
När ordningen sedan skulle återställas stod den här fåniga kannan kvar och jag provade. Tog en gammal handduk och gned lite fint, sen hoade jag i kapp med månen och uttalade en önskan, nä jag tog tre på samma gång, någon av dem borde ju slå in tänkte jag.
Ja och gott folk, två av dem slog in, nu väntar jag på den tredje, för jag tror den också kommer att bli sann, måste bara ha det där jäkla tålamodet som jag har så lite av.
Idag är förrästen en förunderligt vit solig dag, snön på isen reflekterar solen på ett magiskt sätt, inte ens mitt på sommaren är det så ljust som idag, vackert!

Inga kommentarer: