torsdag 10 januari 2008

Mörker


Igår fick jag det bekräftat. Det är mörkt, mycket mörkt, solen har varit mycket sparsam med att visa sig över just det här huvudet.
24 min lär solen ha visat sig här i området sedan 5 december.
Är det konstigt att man tycker det är lite motigt och dystert. Men jag blev faktiskt glad att få det bevisat, det är ju klart att trots att man vet att det blir ljusare varje dag känns det som om dagarna, läs, ljuset, bara svischar förbi en. Jag tror faktiskt jag behöver solen mer än alla andra just nu!
Jag brukar vara den som njuter mest då hösten kommer och man i lugn och ro få bli de tre F - en. Fet Ful o Finnig i fred. Men den kvoten är nog fylld nu.
Nu behöver jag sol, värme och kvittrande fåglar.
Äsch jag tänder en brasa, tar på mej tofflorna och väntar lite till, laddar helt enkelt!

Inga kommentarer: