söndag 15 juli 2012

Mitt i alltihop.

Upptäckte att det var ett tag sedan några rader skrevs här på bloggen. Varje gång jag tänkt skriva kom jag av mig i funderingar, vad skall man skriva egentligen, hur mycket skall man lägga ut, avslöja, delge. Alltså blev det ingenting, men nu såg jag att det faktiskt var mitt i smällkalla vintern rader skrevs alltså måste något göras.
Det blev ju både vår och sommar iallafall.
Nu i mitten av juli kan man ju undra lite över sommar å sommar, det känns som höst många mornar och kvällar. Pälsen har ännu inte packats undan för den har varit helt ljuvlig att ha över sig kalla kvällar på verandan. Havet är kyligt och jag skuttar inte helt hurtigt i varje morgon snarare tvärtom, med ett surt morrande blir det ett blixtsnabbt tvättdopp.
Under det här halva året har jag lärt mig mer än jag trodde jag skulle kunna. Olika händelser har avlöst varandra, osannolika, sorgliga men också såå ljuvliga.
Jag konstaterar helt krasst att det tydligen e meningen att man skall hänga med ett tag till och det är ett spännande äventyr jag vistas i. Visst blir jag rastlös alldeles för ofta över att olika saker tar tid men jag försöker träna på att coola ner å ha lite mera tålamod.
Nu värmer jag bastun där blir det åtminstone över 15 grader. 



Inga kommentarer: