måndag 17 december 2012

Inställningar

Tja det är ju bara en fråga om Inställningar alltihop.

Inställningar till livet, inställningar till vardagen eller en inställning till en relation eller flera.
I den här datoriserade data världen handlar det om just det, och för det mesta har jag ju glömt både inloggnings koder och nummer, men de mentala inställningarna är faktiskt viktigare tycker jag och dem har jag inte alltid nerskrivna...trots att jag kanske borde.
Inställningen till existensen har inte med anställning att göra, även om den berikar, men den har med den mentala inloggningen att skaffa.
 Den du skapar när du slår upp dina ögon eller den du hittar när liver känns som tyngst. 
Just den lilla tanken "va fan då " när du plumsar i en jäkligt hög uppförsbacke med bara snömodd. 
Ett steg fram å två steg tillbaka, då skapar du tanken över hur bra just det här gör åt rumpmusklerna...blah. 
På mitt jobb med de allra goaste och finaste arbetskamraterna lärde jag mig det finska orden (fula) vi...ujen, vi....ujen..., vi...ut. 
Hm det var i en tokglädje de oftast uttalades eftersom det gällde en inställning till en situation som var gemensam. 
Suck jag använder dem alltför ofta idag också, men det görs med humor. 
Min inställning till allt som finns, allt som är, och allt som kommer, hoppas jag få behålla trots att det helt klart stundvis är lite motigt att motivera bla. varför man sitter med en hårtork och försöker torka den suraste ved som finns för att få upp värme i sin lekamen och sin bosättning.
Det ljusnar i fjärran, om en vecka vänder det. 
Jag hade verkligen inte trott att den här vintern skulle bli så här och definitivt inte med de här snömängderna. Tyckte jag fått så jag teg redan, men lite till fixar vi nog, eftersom det är gjort tidigare. BLAH.
Isen som lagt sig, släppte sitt grepp i förrgår, med andra ord har jag fått uppleva två islossningar redan i år. 
Väntar på den tredje.
Bakar skorpor så länge och tar fram lite tåntar ur vrårna. 
Ha en go varm vacker vit JUL 

Inga kommentarer: