onsdag 7 juli 2010

IQ Fiskmås

Den här varelsen (eller är de kanske flera ) följer mig, OBS inte förföljer. Är jag på bryggan finns den och bara är vacker och fridfull, går jag ut på mitt morgonkaffe på bakdäck av skutan finns han strax ovanför mig stilla svävande. Han finns på andra sidan han sitter ibland lugnt bredvid mej när jag intar mitt aftonte med horisonten som bakgrund.
Jag tror i motsats vad jag tidigare påstått, att han är en sällsynt klok filur.
Jag har återigen lämnat min stora familj på skutan och säkert har var och en redan läst er trötta på hur fort den lilla blå susar längs kusten västerut varje gång jag blir "utsläppt" Nu har hon ju dessutom ny växellåda, inte illa för en gammal kärring som egentligen bara använt femmans full gas.
Landningen denna gång på moderjorden gick ut på att undersöka vilka kryddor som var redo för burken, dvs torkat ut i denna tropiska hetta. Dock har hjälpsamma kära nära småkusiner hållit liv i div blomster och döm om min förvåning då dessa dessutom förökat sig. Tack Nika o Johan.
Bilden är från en sagolik varm vacker natt och en del av besättningen intar sitt kvällsfika, inte många har den utsikten...

Just idag har en stjärna landat i Sverige efter lång vistelse på Irland, nu väntar en otålig fiskmås och jag på att hon kommer HEM!

Bilden från misommarnatten innan rodden hem. Det var min finaste midsommar på mycket länge. Tack alla medverkande!

Är det förresten någon annan som tycker att Jack Vreeswijk sjunger å spelar bättre än sin far?

Några dagar nu, ägnas till ABSOLUT INGENTING!

Inga kommentarer: