tisdag 6 januari 2009

En dag i sänder.

Ang. föregående inlägg, Han, "ryssen", måste ha hört mej och blev så skraj så han släppte taget om de ynka slantar han hade snott, som var mina. Ha ha det lönar sig att hota i cybern ibland!
Av olika anledningar har jag levt med mottot " en dag i sänder" Utmärkt filosofi om man dels 1: har ekonomi för det, och 2: om man verkligen vet att man skall trilla av pinn mycket snart. I alla övriga fall är det inte alls fiffigt. Tar man en dag i sänder kan man ju lugnt skjuta upp saker man gärna lämnar för eftervärlden eller anser är lite besvärliga oangenäma.. Detta kallas, gott folk också för lathet eller struts sydromet.
Ibland kan man ju ha otur också...vilket jag tycker jag bla hade i mina lägenhetsaffärer. Det var ju inte riktigt medvind för att försöka sälja en lägenhet under hösten 2008, och inte är det ju så mycket roligare just nu, alltså får man ta till andra knep.
En dag i sänder fungerar inte mera, inte om man befinner sig i mina trasiga sockor iallafall. Alltså realiteten kryper in på bara kroppen och till och med jag inser att framförhållning mer än en timme är utmärkt, och måste alltså följdaktligen börja planera. Usch vilket ord.
Alla fina filosofier om livet och dess hemligheter kan ta sig i brasan tycker jag.
Paradoxernas konung Tommy Hellsten som bla sagt, " Bara om du stannar upp kan du gå vidare", eller "ju mindre du gör, destu mer får du gjort" har varit min guru på olika sätt, men just nu e jag benägen att överge hans tro s bekännelse. Det funkkar inte riktigt. åtminstone inte just nu, och inte om man nu skall finnas med i livets rumba lite till.
Snön är f.ö. så vacker just nu, den har lagt sig som ett vackert gnistrande täcke över alla naturens skavanker och bäddat in härligheterna för en ny morgon så småningom. Det är nog den jag skall planera för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jey! :)
Det är nog bara så att man måste planera.. ALLT löser sig inte med tiden.. det kan tvärt om bli värre..
Kram!/R

Per Westberg sa...

Tommy Hellsten.

Vad kul att du nämnde honom. Jag har läst en del av honom.