fredag 9 november 2007

Ålderstecken

Nu börjar det bli farligt. I morsse i dunklet i köket grabbade jag tag i ett litet vedträ och skulle kasta in i köksspisen. Döm om min förvåning då den på något sätt satt fast och studsade tillbaka på golvet. Jag hade tagit tag i skarvsladden på golvet! Nya brillor......? Nej ny hjärna...mera solsken?
Att åldern visar sig blir påtagligt då jag skall gå o titta efter någon fin topp till ett kalas. jag ränner ut och in i affärer och det enda jag ser är drösvis med fruktansvärda gardintyger från 60 talet, uppsydda i alla de värsta material till små klädersplagg. Kunde knappt förmå mej att vidröra tygerna, men det underliga är att då min dotter sätter på sig en sån skapelse är hon skitsnygg i dem....hum det e åldern eller hur...alltså min som e fel, inte modet plaggen o mönstrena!

Inga kommentarer: