fredag 9 juli 2010

Så här vill jag leva

Tjafsigt kan många tycka, men jag måste få uttrycka min sång i ord.
Det är vackert att få leva, och att få göra det på övertid och dessutom kunna njuta obeskrivligt av det.
Jag kommer sannolikt att riskera att ingen någonsin vill veta eller läsa mina texter just för att de blir upprepningar av tidigare teser. Jag kommer inte att bry mig om det, jag har lärt mig att leva egoistiskt, men ödmjukt. Hoppas jag ialla fall.
Att bara gå ut på morgonen i mitt vardagsrum som består av naturen, kissa i stranden och kika på vassen som svajar som yra höns eller att lyssna på skatorna på Gullö, tom vilsna flugor är välkomna..(nä int i baken men annors)

Bilden jag tog i förbifarten blev lite kul, min pappa tog den 1958 på Sydprickens brygga och nu blev nutiden inmonterad i skuggorna, tom jag själv kom med, den ickemidjan av mig drygt 50 år senare kan skönjas om man så vill.
Jag kämpar mot olika företeelser varje dag. Tankar som är negativa, den lilla blå, min kära livsvän, som ba MÅSTE FUNKKA, jag kämpar mot tiden som inte vill räcka till när jag vill, mot längtan som kan te sig som knivar då det gäller ungarna, tankar angående släktingar bröder, deras välbefinnande o välmående är livsviktiga har jag upptäckt.
Jag kämpar mot funderingar som bara jag satt in i mitt huvud och jag antagligen delar med många!
Oro är en annan sak som jag lärt mig lägga åt sidan, tror jag! Katastroferna kommer iallafall oavsett om jag trott mig förbereda mig på dem eller inte. Alltså dem ägnar jag inte mera större energi.
Jag kämpar mot att bli som min mor i vissa avseenden, i andra önskar jag hade hennes egenskaper...

Jag tar pennan i handen eller tangentbordet i besittning och skriver o skriver.
Just idag ligger vinterns vindar och snökyla långt långt borta, jag njuter av havets värmade 22 grader och ligger mest o flyter i det elementet som e bara mitt just nu o jag känner mig lätt!

Bilden: en stilla sommarkväll med en av mina stjärnor lysande på bryggan.


Så här vill jag leva o så här önskar jag somna in en dag , men inte ännu på ett tag...
Nu blir det brygga o njutning, penna o papper igen en stund !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina ord från en fin kvinna!
Låter som ett härligt liv, fantastiskt enkelt fritt och skönt, så vill jag också leva.
ha en riktigt skön sommar i dtt hus och på din brygga!
Stor kram!
Sollan

Maggan S sa...

Härligt det låter! Blir rörd till tårar av dina ord vännen! Du är en sån fin, stor,tapper, liten människa!

Sorterade mina böcker som varit magasinerade i garaget i många år, hittade en bok som jag fått från dig med ditt namn i och mina tankar gick så till dig. Boken heter "Det mest förbjudna" av Kerstin Tornvall.

Ha det skönt på din brygga, det är dig mer än väl unt!

Maggan S sa...

Härligt det låter! Blir rörd till tårar av dina ord vännen! Du är en sån fin, stor,tapper liten människa!

Sorterade mina böcker som varit magasinerade i garaget i många år, hittade en bok som jag fått från dig med ditt namn i och mina tankar gick så till dig. Boken heter" Det mest förbjudna" av Kerstin Tornvall.

Ha det skönt på din brygga, det är dig mer än väl unt!

lotta.q sa...

Underbart. Tänker på dig ofta.